Състоянието
на противообществените прояви и престъпността изисква промяна в подхода
за противодействие на детското асоциално поведение и поведението на
възрастните. Учебният план по специалността е основан на идеите и
принципите, залегнали в наказателно-правната и превантивно-педагогическа
политика на държавата и на Националната стратегия за противодействие
срещу асоциалното поведение на престъпността. Насочен е към засилване
социалната роля на правото и правосъдието, чрез внедряване на социални и
социално-педагогически технологии в актуалните практики на
правоохранителните и ресоциализиращите институции.
Обучението има за цел:
- да
осигури задълбочена и актуална теоретическа и практическа подготовка в
областта на методиката, управлението и контрола на
социално-превантивните, корекционно-ресоциализиращите и пробационните
дейности;
- да съдейства за овладяване на знания за управлението и организационните стратегии при осъществяване на превантивно-възпитателната дейност и за прогнозиране на социалните рискове;
- да
обяснява функционалното предназначение и развитие на институциите в
държавата в съответствие с международните стандарти и упражняването на
граждански контрол;
- да
формира умения за използването на публичната комуникация и публичните
организации за превенция на социалните рискове при деца и възрастни.
Завършилите
могат да намерят професионална реализация в пробационни служби и
пробационни съвети, поправителни домове, затвори и затворнически
общежития, Национална служба „Полиция”, детски педагогически стаи,
домове за временно настаняване на малолетни и непълнолетни, общински и
училищни комисии за борба с противообществените прояви, възпита-телни
училища-интернати и социално-педагогически интернати, приюти за
безработни и безпризорни и неправителствени организации, ангажирани в
ресоциализационната дейност.
Формата
на обучение е задочна и продължава три семестъра. Завършилите
програмата придобиват професионална квалификация социален педагог.
За
програмата могат да кандидатстват притежаващите висше образование по
Педагогика, Психология и всички области от ВО с допълнителна
квалификация “Учителска правоспособност”.