ПРАВИЛНИК за устройството и дейността на ЦЕНТЪР ЗА ДОКТОРАНТИ
РУСЕ, 2022 год.
ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1. (1) С настоящия документ се регламентират устройството и дейността на Центъра за докторанти (ЦД) към Русенски университет "Ангел Кънчев"
като обслужващо звено с общоуниверситетско предназначение, съгласно вътрешноуниверситетските нормативни актове, свързани с функционирането на Центровете в структурата на университета.
(2) Предметът на дейност на ЦД е: осигуряване на условия за провеждане на курсове и семинари по учебния план за подготовка на докторантите и подпомагане на научноизследователската им работа чрез предоставяне на компютърна и др. техника и лицензирани програмни продукти, необходими за теоретични и експериментални изследвания.
(3) ЦД провежда също и консултантска и други дейности и извършва услуги, които не противоречат на основния предмет на дейността му.
Чл.2. ЦД се открива, преобразува и закрива с решение на Академичния съвет и отчита ежегодно дейността си пред него.
СТРУКТУРА И УПРАВЛЕНИЕ
Чл.3. (1) ЦД се ръководи от Ръководител.
(2) Ръководителят на ЦД се назначава със заповед на Ректора по предложение на зам.-ректора по НИД.
(3) Ръководителят на ЦД:
1. Представлява ЦД пред органите на управление на Русенския университет
и осъществява координацията на дейността му с другите звена на
Университета;
2. Осъществява оперативното ръководство на ЦД и отговаря за
реализирането на всички задачи, поставени пред него;
3. Представя пред Академичния съвет в началото на всяка година отчет за
дейността на Центъра;
4. Представя на зам.-ректора по НИД в началото на всяка година план за
дейността и модернизирането на Центъра;
5. Ръководи и контролира ефективното използване на материална база и
финансовите средства на ЦД;
(4) Ръководителят е член на академичния състав на Русенския университет
и изпълняват длъжността чрез вътрешно съвместителство.
Чл.4. В структурата на Центъра се включват отделите:
1. Техническо осигуряване;
2. Технологично и логистично осигуряване.
Чл.5. Отделът "Техническо осигуряване" поддържа и развива материалната
база на ЦД и осигурява обслужването на потребителите в Центъра. Отделът
отговаря за инвентара – компютърна, размножителна и друга техника,
инструменти, книги и др. съгласно описа в ЦД и консултира работещите в
Центъра докторанти, преподаватели и служители.
Чл.6. Отделът "Технологично и логистично осигуряване" поддържа и развива
Виртуалната библиотека за докторанти и поддържа
информационно-справочната система „ДОКТОРАНТ". Отделът съдейства при
подготовката на учебните материали за докторантите и осигурява
технологично и логистично провеждането на курсовете за докторанти.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА
Чл.7. Дейностите, извършвани от ЦД включват:
1. Осигуряване на необходимата компютърна и презентационна
техника за провеждане на докторантски курсове в Центъра;
2. Консултиране и подпомагане на научно-изследователска работа
на докторантите чрез осигуряване на необходимата техника и програмни
продукти;
3. Съдействие при организиране и провеждане на семинари,
свързани с проблемите на докторантурата;
4. Предоставяне на информация, свързана с научното израстване
на докторантите;
5. Поддържане и актуализиране на материалите във Виртуалната
библиотека за докторанти;
6. Поддържане и по-нататъшно развитие на
информационно-справочната система „ДОКТОРАНТ";
7. Установяване и поддържане на връзки с други Центрове и
организации, занимаващи се с проблемите на докторантите;
8. Защита на общите интереси на потребителите в Центъра.
Чл.8. Центърът може да бъде използван както от докторанти, така и от
преподаватели и служители на университета.
Чл.9. Центърът може да бъде използван и за други нужди с разрешение от
Ръководителя на ЦД съгласувано със зам.-ректора по НИД: съвместни
мероприятия с други организации, дни на науката и техниката, семинари,
сесии, конференции, симпозиуми, работни срещи по проекти и др.
СРЕДСТВА И ИМУЩЕСТВО
Чл. 10. Мебелите, компютърното и програмното осигуряване се стопанисват
от Центъра, като за материалната част отговаря материално отговорно
лице, посочено от Зам.-ректора по НИД.
Чл. 11. Дейността на ЦД се финансира както следва: централизирано - от
Русенския университет; от спонсори и дарители; от проекти, финансирани
от национални и международни програми и др. институции, които не
поставят неприемливи условия за Русенския университет.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Внасянето на изменения в този Правилник става по реда на неговото
приемане и утвърждаване.
§ 2. Контролът върху дейността на ЦД се осъществява от Зам.-ректора по
НИД.
§ 3. Правилникът за устройството и дейността на ЦД е приет от
Академичния съвет на Русенския университет на 13.02.2009г. и е
актуализиран на 22.02.2022г.
РЕКТОР:
/акад. Хр. Белоев, дтн/